ROZHÝB SVOJE TELO NA SKÁKACÍCH TOPÁNKACH
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY E-SHOPU www.fitdennik.sk
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.fitdennik.sk je:
Obchodné meno a sídlo podnikania predávajúceho:
TIMKO s.r.o., sídlo: Richtárske pole 3569/27, 924 01 Galanta, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, vložka č. 52389/T
IČO: 54 842 344
DIČ: 212 180 1209
IČ DPH: SK2121801209
BANKOVÉ SPOJENIE:
PLATBA v EUR
IBAN: SK44 8330 0000 0024 0232 0022
SWIFT/BIC: FIOZSKBAXXX
PLATBA v CZK
Číslo účtu: 22 0232 0028/2010
BIC: FIOZSKBAXXX
Okresný úrad v Galante, číslo živnostenského registra: 220-38266
E-mail: fitdennik@fitdennik.sk
Tel. číslo: 0940 593 945
POJMY:
Predávajúci: Spoločnosť TIMKO s.r.o., ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy na diaľku koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom E-shopu predáva Tovar
Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá nakupuje Tovar prostredníctvom internetového obchodu na doméne www.fitdennik.sk a ktorej tento Tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania, alebo podnikania.
E-shop: internetový obchod Predávajúceho umiestnený na doméne www.fitdennik.sk
Tovar: Tovar ponúkaný prostredníctvom E-shopu
Objednávka: úkon Spotrebiteľa v súvislosti s E-shopom, ktorý vyjadruje vôľu Spotrebiteľa nakúpiť Tovar v E-shope
Cena: celková cena uvedená v Objednávke, najmä cena za všetok Tovar, ktorý Spotrebiteľ objednal a je uvedený v objednávke, vrátane ceny dopravného
Dopravné: cena za dopravu Tovaru k Spotrebiteľovi a prípadne manipuláciu s Tovarom
Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky:
- sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.fitdennik.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
- upravujú proces nákupu Tovaru Spotrebiteľom prostredníctvom E-shopu,
- upravujú podmienky predaja a nákupu Tovaru prostredníctvom E-shopu Predávajúceho,
- upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. Predávajúceho a Spotrebiteľa vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj Tovaru prostredníctvom E-shopu Predávajúceho.
OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE ZMLUVY
Spotrebiteľ si objednáva Tovar u Predávajúceho cez E-shop umiestnený pod doménou www.fitdennik.sk.
Popis toho-ktorého Tovaru, jeho vlastnosti, jeho cena sú uvedené v E-shope pri tom-ktorom Tovare. Všetky ceny tovarov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci je platiteľom DPH. Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie.
Spotrebiteľ objednáva Tovar u Predávajúceho prostredníctvom E-shopu, a to podľa pokynov uvedených v tomto E-shope.
Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ pri tom – ktorom Tovare sa objednaný Tovar automaticky pridá do nákupného košíka toho-ktorého Spotrebiteľa. Nákupný košík daného Spotrebiteľa je tomuto Spotrebiteľovi kedykoľvek počas vytvárania Objednávky k dispozícii na nahliadnutie.
V náhľade nákupného košíka si Spotrebiteľ zároveň zvolí spôsob dopravy Tovaru podľa možností, ktoré ponúka Predávajúci.
K cenám za jednotlivé Tovary sa pripočíta aj cena za Dopravné podľa zvoleného druhu dopravy, ak Predávajúci umožňuje dopraviť Tovar viacerými spôsobmi.
Objednávku Spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“. Predtým je Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito obchodnými podmienkami a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Potvrdzujem, že som sa oboznámil/a so Všeobecnými obchodnými podmienkami E – shopu www.fitdennik.sk“.
Odoslaním Objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ Spotrebiteľ zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil/bol Predávajúcim informovaný aj o:
- vlastnostiach Tovaru,
- celkovej Cene, ktorú je Spotrebiteľ povinný Predávajúcemu uhradiť.
Po vytvorení Objednávky bude táto Objednávka zaregistrovaná v systéme E-shopu. Predávajúci zašle na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, ktorú tento uviedol pri registrácii, nasledovné:
- potvrdenie Objednávky s informáciami o Objednávke,
- znenie obchodných podmienok, ktoré je platné a účinné v čase vytvorenia Objednávky Spotrebiteľom,
- Reklamačný poriadok Predávajúceho, ak nie je súčasťou obchodných podmienok.
PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY
Tovar z nášho E-shopu posielame v rámci Slovenskej a Českej republiky. Cenu podľa Objednávky môže Spotrebiteľ uhradiť:
- platba vopred bankovým prevodom
- platba online
Možnosti doručenia – poštovné:
- prostredníctvom Slovenskej pošty v rámci Slovenskej republiky:
- Balík na poštu: 3,90 €
- Balík na adresu: 4,90 €
- Prostredníctvom dopravnej spoločnosti PACKETA v rámci Českej a Slovenskej republiky:
- Balík do Z-Boxov / na výdajné miesta na území Slovenskej republiky: 3,70 €
- Balík do Z-Boxov / na výdajné miesta na území Českej republiky: 4,30 €
- osobný odber bezplatne v Galante (RR Štúdio, OC Galaxia, Hlavná 929/6, 924 01)
Dodanie tovaru
Tovar bude doručený spotrebiteľovi po pripísaní platby na účet prevádzkovateľa.
POUČENIE O PRÁVE SPOTREBITEĽA ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom momentom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného Tovaru.
Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje nasledovne:
- a) písomne na adrese prevádzky Predávajúceho uvedenej vyššie alebo
- b) e-mailom na adrese fitdennik@fitdennik.sk
Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár: Formulár_Odstúpenie od zmluvy
V prípade, že Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti Tovar Predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla Predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil.
Pri odstúpení od zmluvy podľa týchto obchodných podmienok znáša náklady na vrátenie Tovaru Predávajúci, a to vrátane nákladov na vrátenie Tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.
Vrátený Tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný Predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré nevzniklo bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie, zodpovedá Spotrebiteľ.
Predávajúci v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia Spotrebiteľa vráti Spotrebiteľovi platby, ktoré s odstúpením od zmluvy súvisia a ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, s nákladmi na dopravu, dodanie a poštovné. Predávajúci vráti Spotrebiteľovi platbu podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký bol použitý Spotrebiteľom pri platbe za Tovar, pokiaľ sa Spotrebiteľ s Predávajúcim nedohodnú inak. Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platbu skôr, ako mu je doručený Tovar alebo ako mu Spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal Tovar späť.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale
UPOZORNENIE:
Vzhľadom na charakter predávaného sortimentu, tovar predávaný v sekcii POTRAVINOVÉ PRODUKTY nie je možné vrátiť pokiaľ bol tovar rozbalený, použitý alebo vykazuje známky používania.
Predávajúci si vyhradzuje právo neprijať objednávku od spotrebiteľa, ktorý v minulosti neprijal odoslaný tovar a tovar sa vrátil predávajúcemu, alebo keď spotrebiteľ neposkytol všetky informácie potrebné na odoslanie tovaru.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Tento reklamačný poriadok upravuje postup internetového obchodu www.fitdennik.sk (ďalej len predávajúci) a kupujúceho pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovom portáli www. fitdennik.sk, a práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho (ďalej len Zmluvné strany) s tým súvisiace. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré vzniknú počas plynutia záručnej doby. Záručná doba je stanovená Občianskym zákonníkom v § 502 v spojení s ustanovením § 620 Občianskeho zákonníka. Právo uplatniť vady tovaru kupujúcemu zaniká uplynutím záručnej doby. Osobitné pravidlá užívania tovaru sú uvedené v príbalovom letáku a uvedením na webovej stránke predávajúceho, je splnená povinnosť predávajúceho uvedená v § 617 Občianskeho zákonníka, oboznámiť s osobitnými pravidlami užívania tovaru kupujúceho. Na obale tovaru je vždy uvedená doba spotreby.
Predávajúci je povinný odovzdať kupujúcemu tovar v neporušenom obale. Na prípadné mechanické poškodenie alebo porušenie obalu je kupujúci povinný upozorniť pri prevzatí tovaru, a to písomne do protokolu dopravcu pri odbere tovaru. Bez takéhoto upozornenia nie je predávajúci na dodatočnú reklamáciu mechanického poškodenia alebo porušenia obalu ako aj tovaru povinný prihliadnuť.
Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu daňový doklad a reklamovaný tovar. Ak reklamovaný tovar bude znečistený alebo bude vykazovať znaky používania iným ako obvyklým spôsobom, predávajúci je oprávnený reklamáciu neprevziať.
Pri poslaní tovaru na reklamáciu predávajúcemu, náklady na dopravu hradí kupujúci. Predávajúci zodpovedá za výrobné vady, ktoré sa prejavili na reklamovanom tovare vyznačenej dobe spotreby.
Predávajúci nezodpovedá za vady na spotrebnom materiáli a nezodpovedá za vady spôsobené najmä:
- a) mechanickým poškodením, živelnou pohromou a vyššou mocou,
- b) nesprávnym zaobchádzaním a nesprávnym skladovaním
- c) zaobchádzaním v rozpore s návodom na užívanie,
- d) bežným opotrebením,
- e) nevhodným skladovaním
- f) nedodržaním odporúčaní, pokynov predávajúceho
- g) nedodržaním osobitných pravidiel užívania
Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Predávajúci je povinný identifikovať kupujúcemu vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
Pri uznaní reklamácie, ak sa zistí, že tovar má neodstrániteľnú vadu spôsobenú výrobnou chybou, predávajúci je povinný kupujúcemu vymeniť tovar za nový. V prípade, že tovar je vypredaný, predávajúci je povinný vrátiť peniaze kupujúcemu. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci odstráni vadu bez zbytočného odkladu. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Reklamačné konanie nepresiahne 30 dní od prijatia reklamácie.
Pri uplatnení reklamácie použite nasledovný formulár: Reklamačný protokol.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská zmluva je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup v e-shope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.
Prečítať si viac o ochrane osobných údajov môžete pod nasledovným odkazom: OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Predávajúci si vyhradzuje právo na úpravu a zmeny týchto podmienok.
Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1. 1. 2023.